Sejfy hotelowe - w każdym pokoju czy tylko w recepcji?

Sejfy hotelowe - w każdym pokoju czy tylko w recepcji?

Sejfy zdecydowanie powinny znajdować się na wyposażeniu każdego hotelu. Każdy obiekt noclegowy powinien zapewnić swoim gościom możliwość bezpiecznego przechowywania dokumentów, kosztowności czy wartościowych przedmiotów osobistych. Brak możliwości skorzystania z sejfu to dla wielu gości wręcz nieakceptowane uchybienie ze strony hotelu. Inną kwestią jest jednak zlokalizowanie sejfów w obiekcie, a także ich liczba. Zdarzają się hotele, które zapewniają sejfy w każdym pokoju, ale bardzo wiele jest i takich, w których sejf znajduje się wyłącznie na recepcji. Wybór jednej z opcji zależy od indywidualnych preferencji oraz standardu hotelu.

Sejf w recepcji do dyspozycji gości

Sejf hotelowy w recepcji przeznaczony do dyspozycji gości to jedna z często wykorzystywanych opcji. Najczęściej bezpośredni dostęp do takiego sejfu ma personel recepcji, a rzeczy wydawane są gościom za specjalnym pokwitowaniem. Zdarzają się też inne opcje, np. sejf na specjalny kluczyk lub szafy sejfowe ze skrytkami depozytowymi. Zawsze jednak należy zadbać o to, aby miejsce, w którym umieszczony jest sejf, było monitorowane, a jednocześnie cały czas pozostawało pod kontrolą pracownika hotelu.

Sejf w każdym pokoju hotelowym

To najbardziej wygodne dla gości rozwiązanie, chociaż dla hotelu wyposażenie wszystkich pokoi w sejfy może być sporą inwestycją. Jednak jeśli obiektowi zależy na renomie i wysokim standardzie, jest to optymalne rozwiązanie.

Sejfy w pokojach hotelowych z całą pewnością pozytywnie wpływają na wizerunek hotelu, który postrzegany jest jako miejsce bezpieczne. Goście czują się znacznie spokojniej, jeśli mogą umieścić tam wszystkie swoje cenne przedmioty, w tym dokumenty i elektronikę, a następnie bez żadnych obaw udać się na zwiedzanie miasta czy do pobliskiej restauracji na kolację.

Sejf w każdym pokoju hotelowym, w porównaniu do sejfów w recepcji, oznacza również zdecydowanie mniej pracy dla personelu hotelowego, z którego spada obowiązek każdorazowego wydawania rzeczy gościom. Zwykle w małych hotelach nie jest to wielki problem, ale już w przypadku większych obiektów może to być dość problematyczne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *